"SSS"

wideo, Polska, 2001.
scenariusz, reżyseria, zdjęcia, montaż, scenografia: Jacek Malinowski
aktorzy: Dariusz Piaskowski, Jacek Maliowski
producenci: Jacek Malinowski, Artanimacje
współpraca: Marta Wójcicka

"SSS" - to film, którego akcja toczy się w niezbyt sprecyzowanym czasie i w przestrzeni zredukowanej do dwu miejsc: wnętrza mieszkania i klatki schodowej. Główny bohater, mężczyzna w średnim wieku, opowiada o sobie w sposób nie pozostawiający wątpliwości, źe coś jest "nie tak". Jego naturalistyczna gra, a właściwie jej brak, nadaje filmowi ton dokumentu, z zachowaniem narracji i konsekwencji wydarzeń następujących po sobie .

Trzy słowa zaczynające się na literę s: "samorodny", "samowystarczalny", "samobójczy", nadają filmowi tytuł i dzielą go na części. Systematyzują życie bohatera i stanowią wykładnię jego filozofii życiowej, nastawienia do rzeczywistości i relacji z innymi ludźmi. Oglądamy rejestrację ostatnich momentów życia mężczyzny, który już dokonał ostatecznych wyborów i metodycznie podsumował całości swojej egzystencjii. Zanim zobaczymy jego ostateczny koniec, pokazuje nam swoje rutynowe, codzienne zajęcia: ćwiczenia fizyczne, czynności higieniczne, a nawet dialog z samym sobą.
Ta werbalno - wizualna opowieść odwołuje się do pewnych aspektów życia w społeczeństwie: alienacji, izolacji, klaustrofobi czy samotności. "SSS" kontynuuje wątki zawarte w moim poprzednim filmie pod tytułem "HalfAWoman" ("Półkobieta") z przesunięciem akcentu na fakt, że zaistniała sytuacja wynika ze świadomego wyboru, a nie z konieczności.

fragment filmu:


o filmie:

agentoo150 (2008-03-06 11:29)
Desperacja posunięta do ostateczności... Jakie przeżycia mogą wywołać taki stan? Totalna pustka w życiu "bohatera"? Symulacja obecności kamery do ostatecznego posunięcia... Czy zdobycie materiału upoważnia do braku pomocy? Wstrząsający w swej wymowie.

Atomos (2005-02-21 17:39)
Ten film nosi znamiona prwdziwej sztuki. Jestem zachwycony formą przekazu i jej trescią. Autor posłużył się doskonale przemyślaną fabułą - poprzez kierowanie kamery przez bohatera posiadamy mozliwość programowej inwigilacji jego zachowania, które w sposób niezwykle świadomy pozwala doświadczyć tragizm całego przesłania. BRAWA dla Twórcy.